вторник, 2 декабря 2014 г.



Тема: Монументальне мистецтво. Декоративна композиція «Імітація вітража».
Мета: познайомити учнів з видами монументального мистецтва, вітражем, з технікою його виконання, закріплювати навички створення вітражної композиції, роботи у техніці вітража; формувати вміння передавати настрій за допомогою ліній; продовжувати навчати дітей працювати вітражними фарбами, активізовувати спостережливість, фантазію, сенсорні вміння та навички; розвивати охайність; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості й уяву; виховувати повагу та любов до своєї країни, українських мотивів, символів.
Обладнання:
презентація за темою, мультимедійний проектор, комп’ютер; наочні матеріали для демонстрації послідовності й техніки поетапного виконання роботи.
Матеріали та інструменти:
альбом для малювання, простий олівець, кольорові олівці, фломастери, маркери,мольберт, вітражні фарби, скло.
Основні поняття:
«вітраж», «монументальне мистецтво».
Тип: комбінований урок.
Форми роботи: групова, фронтальна;
Хід уроку
1.Організація учнів до роботи. Повідомлення теми уроку.
Доброго дня! Сьогодні на уроці у нас присутні гості. Привітайтеся з ними. Не хвилюйтеся і зосередьтеся, а у мене є для вас подарунок. Простягніть праву долоню на неї я дарую вам свою любов, терпіння і повагу; простягніть ліву долоню подаруйте мені для роботи на уроці старанність, наполегливість і творчість. Нехай наші подарунки будуть у радість один одному і розпочнемо нашу співпрацю.
Слайд 1 На екрані з’являється перша заставка презентації, тихо лунає музика, вчитель починає бесіду:
Тема нашого уроку монументальне мистецтво, вітраж. Сьогодні ми дізнаємось, що таке монументальне мистецтво, основні правила роботи під час виготовлення імітації вітража, а ось назву нашого майбутнього виробу ви дізнаєтесь трошечки пізніше. Слідкуйте уважно за моїми підказками.
2 . Актуалізація опорних знань і вмінь
На початку нам потрібно з’ясувати, що ж таке монументальне мистецтво? Монументальне мистецтво — різновид образотворчого мистецтва, твори якого створюють для певного архітектурного середовища. Твори монументального мистецтва відрізняються значущістю змісту, узагальненням форм, великим масштабом.
Слайд 2.
Монументальні твори це живописні твори великого розміру, які прикрашають будь які архітектурні споруди в середині або ззовні.
Існує декілька видів, до яких належать:
Фреска, слайд 3,
Мозаіка, слайд 4,
Панно, слайд 5,
Вітраж, слайд 6
3. «Вітражне мистецтво». Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя
Вітраж (фр. vitrage, від лат. vitrum скло), орнаментальна або сюжетна декоративна композиція (у вікні, дверях або у вигляді самостійного панно) зі скла та інших матеріалів,що пропускають проміні світла.
Дуже часто вітражи називають «особливими» картинами, так як вони не написані фарбами, а складаються з шматочків кольорового скла, зкріплені між собою вузькими свинцовими стрічками.
Як ви гадаєте, вітраж – це сучасний вид мистецтва та чи є в нього своя історія?
Розумні люди відкрили це чудо з кольорового скла дуже давно, в стародавні часи , в країні Єгипет. Розфарбоване скло вставляли у вікна будинків, храмів.
З того часу мистецтво вітража допомогає будівлям стати більш святковими та загадковими. Здавна дуже полюбляли вставляти кольорове скло в вікна відомих соборів й храмів. По всій Європі можно зустріти такі собори. Кольорові вітражі у вікнах (наприклад у готичних соборах) створюють гру кольорового світла в інтер’єрі. Слайд 7.
Слайд 8. Сюжети вітражів були різноманітними: фігури людей, птахів, зображення звірів, рослинний орнамент. З’ясувалось, що кольорове скло гарно прижилося і в сучасному світі.
Запитання до учнів:
Сьогодні вітражи оточують нас в повсякденному житті. Які приклади ви можете навести?
- Скляні автобусні зупинки з малюнками на склі.
- Двері з кольоровим склом  між кімнатами в деяких оселях.
- Вітрини магазинів з візерунками з кольорового скла.
- Кольорові панно з підсвіткою в кафе, клубах, театрах, в парках .
Дуже багато винайдено засобів для імитації вітража .До них належать: вітражні та акрилові фарби.
Виготовити справжній вітраж в умовах шкільного уроку не можливо, а ось імітацію ми спробуємо виконати колективно.
Але для того, щоб дізнатися, що ми будем малювати, я пропоную вам послухати вірш Ольги Будугай :
Рідна земле, мати всіх чудес,
Ти велична, щедра, неповторна.
Благодать приймаєш із небес,
Підставляєш сонцю своє лоно.
Скільки б не родила ти плодів,
Не раділа б синові чи донці –
Соняшник – то справді диво з див,
Квітка, зачарована на сонц
і.
4.Творча практична діяльність учнів.
- Ви будете  виконувати декоративну композицію в українському стилі в техниці вітражу, на тему «Соняшники батьківської ниви ».- це назва вірша який ви нещодавно прослухали. Бо соняшник - символ сонця, праці й достатку, сили і добробуту українців. Він - чи не найсильніший серед квітів...
Не забувайте, що під час роботи над вітражем майстер має діло зі склом, яке потрібно вирізати по малюнку, тому лінії його робіть чіткими, не складними, а краще всього рівними.
Учитель розповідає про технологію створення вітража.
Педагогічний малюнок з поясненням.
Поетапність виконання роботи:
1 етап – Спочатку оберіть формат, зробіть ескіз. Перевірте, чи все вас влаштовує в композиції;
 2 этап – спростіть та декоративно обробіть форму, наведіть контур до 5 мм;
3 етап - доберіть кольорову гаму використовуючи теплі кольори та, як акценти, де - не - де, холодні.
4 етап- зафарбуйте зображення кольоровими олівцями чи фломастерами.
Діти виконують ескіз олівцем доки звучить музика.
Фізкультхвилинка
Відпочили ми чудово,
До роботи сіли знову
іти сідають. Продовжують працювати.)
Творча практична діяльність учнів.
В класі проходить паралельна робота над виготовленням колективної декоративної композиції «Соняшники батьківської ниви» на склі вітражними фарбами. Учні по черзі розфарбовують один з елементів соняшника та далі продовжують працювати над своєю роботою.
5. Підсумок уроку. Рефлексія.
1. Перегляд виконаних робіт учнів та іх обговорення.
- Сьогодні ми працювали окремо та колективно. Це була дружня спільна діяльність, результатом якої зявився цей чудовий вітраж та ваші роботи. Такий світлий настрій завжди приносить людям яскравий, сяючий вітраж. Ми його виконали. Адже вітраж це і є – живопис на склі. 
2. Підведення підсумків.
- Чому ви навчилися сьогодні на уроці?
- Чи сподобався наш урок? На згадку про нашу дружню колективну роботу у вас залишиться наш вітраж, наш соняшник, символ сонця, праці і достатку.
Обсяг уроку не дозволяє завершити тему за один урок. Тому я пропоную учням здійснити віртуальні екскурсії до музеїв Європи та країни Єгипет та поцікавитися історією монументального мистецтва більш детально.

Комментариев нет:

Отправить комментарий